- de kinderen ict-competenties laten verwerven door verdere kennis, inzicht en ervaringen te laten opdoen via de voorgestelde educatieve software en inhoud van www.ict-platform.be
- de kinderen instrumentele vaardigheden laten verwerven tijdens de implementatie van ICT in de leerprocessen (technische leerlijn VVKBaO 11-2007)
- samenhang en continuïteit nastreven via de voorgestelde educatieve software
- vastleggen van criteria
Bijvoorbeeld:
- hoeveel webkwesties per jaar in een 3de graad?
- gebruik van een registratie- en volgsysteem bij software
- hoe de gekozen leerprocesgerichte competentie(s) in de klassen implementeren (timing, frequentie)
- inzet van methodegebonden software?
- visie op gebruik internet? gebruik van zoekmachines?
- gebruik van ICT in buitenschoolse opdrachten?
- communicatie naar de (groot)ouders?
- ...
- inschakelen van leerlingenwijzers om leerlingen zelfstandig te leren werken via ICT
- inschakelen van ICT-ateliers
- gebruik van mediascenario's (metromodel, leerverhaal, beleefpad)
- nadenken over de invoer van een onlinestructuur (bijvoorbeeld: Google Apps for Education) om werken van kinderen te bewaren als portfolio
- integratie van activiteiten in het kader het werken aan en verwerven van mediageletterdheid, mediawijsheid, technisch en instrumentele competentie (zie evaluatie en output)
|