(4) didactisch aanbod: kwaliteitszorg
  1. de kinderen ict-competenties laten verwerven door verdere kennis, inzicht en ervaringen te laten opdoen via de voorgestelde educatieve software en inhoud van www.ict-platform.be
  2. de kinderen instrumentele vaardigheden laten verwerven tijdens de implementatie van ICT in de leerprocessen (technische leerlijn VVKBaO 11-2007)
  3. samenhang en continuïteit nastreven via de voorgestelde educatieve software
  4. vastleggen van criteria

        Bijvoorbeeld:
        
    • hoeveel webkwesties per jaar in een 3de graad?
    • gebruik van een registratie- en volgsysteem bij software
    • hoe de gekozen leerprocesgerichte competentie(s) in de klassen implementeren (timing, frequentie)
    • inzet van methodegebonden software?
    • visie op gebruik internet? gebruik van zoekmachines?
    • gebruik van ICT in buitenschoolse opdrachten?
    • communicatie naar de (groot)ouders?
    • ...

  5. inschakelen van leerlingenwijzers om leerlingen zelfstandig te leren werken via ICT
  6. inschakelen van ICT-ateliers
  7. gebruik van mediascenario's (metromodel, leerverhaal, beleefpad)
  8. nadenken over de invoer van een onlinestructuur (bijvoorbeeld: Google Apps for Education) om werken van kinderen te bewaren als portfolio
  9. integratie van activiteiten in het kader het werken aan en verwerven van mediageletterdheid, mediawijsheid, technisch en instrumentele competentie (zie evaluatie en output)