(1) didactisch aanbod: uitgangspunten
  • ICT wordt ingezet voor het oefenen van leerstof en de registratie van vorderingen. ICT wordt dan gebruikt ter aanvulling of vervanging van een bestaande werkwijze.
  • er wordt educatieve software en content gebruikt waarmee het leerproces van de leerlingen integraal wordt ondersteund. Er is in het leerproces aandacht voor planning, instructie, technisch-instrumentele, communicatie- en informatievaardigheden.
  • de leerkrachten worden gevraagd om mediageletterdheid en mediawijsheid (als boodschap en als medium) in te bouwen in de dagelijkse praktijk.

Het aanbod kan verlopen via de voorgestelde kanalen, m.n.:

  1. het ICT-platform (www.ict-platform.be)
  2. de ICT-werkbalk
  3. de ICT-ontwikkelingslijnen met leerlingenwijzers en leerkrachtenfiches
  4. stappenplannen
  5. ICT-ateliers
  6. metromodellen
  7. i-borden
  8. tablet-apps
  9. ...

Bouwstenen van het ICT-huis


› visie:

               » klik hier voor documenten bij de ‘visie op de relatie ICT en leren’

› visie:

               » klik hier voor documenten bij de ‘visie op relatie ICT en mediaopvoeding’

› praktijk:

               » klik hier voor documenten bij de ‘praktijktoepassing bij de visie op leren en de relatie met ICT en media’