Rol van de directie: |
- beleidsontwikkeling op directieniveau
- zorg dragen voor de voortgang van het ict-beleid op school (monitoren van het proces waarin ict wordt geïntegreerd)
- ondersteuning en overleg bij de uitvoering van het beleidsplan
- bewaking van de planning
- overleggen en evalueren met de ICT-coördinator(en)
|
Rol van de titularis: |
Vaststelling: de visie op onderwijs leidt vaak vanzelfsprekend tot een bepaalde handelwijze m.b.t. het inzetten van ICT:
- wie onderwijs hoofdzakelijk beschouwt als overdracht van kennis:
- schakelt ICT als aanvulling in
- hanteert ICT als extra oefenstof
- bouwt ICT in op min of meer vaste tijdstippen in het klashouden
- wie het accent op interactie legt:
- zet ICT vaak als methodisch onderdeel van het leren in
- schakelt ICT in dag-/weektaak in
- maakt ICT onderdeel van contractwerk
- stemt ICT af op het eigen niveau van het kind
- zet ICT als deel van het samenwerkend leren in
- wie kinderen constructief zelf op ontdekking laat gaan:
- koppelt ICT los van een methode
- laat leerlingen hun eigen (be)doel(ing)en weergeven en het eigen leerpad ontplooien (o.a. via ICT)
|
Rol van de ICT-coördinator + ICT-aanspreekpunt (*): |
- (helpen *) uitwerken van een pedagogisch-didactische ICT-visie
- uitwerken van een technische ICT-visie
- visie toetsen in samenwerkingsverbanden binnen de scholengemeenschap en daarbuiten
- voorbereiden van een ICT-beleidsplan
- adviseren bij de uitvoering van het ICT-beleidsplan (*)
- planning opstellen voor de realisatie van de pedagogisch-didactische en technische doelen van het ICT-beleidsplan
- ICT-projecten met externe organisaties opvolgen
- deelnemen aan externe werkgroepen i.v.m. ICT (*)
|